İspanya’da Üniversite Eğitimi

İspanya  sosyal ortamı ve ikinci bir dil öğrenebilme şansı sunması ile eğitimde tercih edilebilecek ülkelerden birisidir. Avrupa ülkelerinden biri olması dolayısıyla öğrenciler eğitim alırken farklı ülkeleri gezme şansı da elde etmektedirler. İspanyolca konuşulduğu için öğrenciler mezun olana kadar,doğru bir eğitimle 2 dil bilerek mezun olmuş olurlar.

İspanya’da üniversitelerde lisans eğitimi 3 veya 4 sene sürmektedir. Gideceği okul ve bölüme göre değişmektedir. Üniversite fiyatları da değişkenlik göstermektedir. Özellikle işletme ve uluslararası ilişkiler bölümleri İspanya’da ön plana çıkmaktadır.

Eğitim dili İspanyolca olup,İngilizce bölümler de bulunmaktadır. İspanya’da İspanyolca olarak lisans eğitimi almak isteyen bir öğrencinin en az B2 seviyesinde İspanyolcası olması şarttır. İngilizce bölüm okumak isteyen öğrencilerden belirli düzeyde IELTS/TOEFL gibi dil seviyesini gösteren bir belge istenmektedir. İngilizce hazırlık şansı çoğu üniversitede bulunmamaktadır. İngilizce hazırlığı olmayan bir üniversiteyi tercih eden öğrencilerimiz,lisans programlarından önce anlaşmalı olduğumuz İspanya’da İngilizce eğitim veren dil okullarımızda eğitim alabilirler. Ana dili İngilizce olan bir ülkede İngilizce eğitimi almak isteyen öğrencilerimiz için başta dil eğitimi ardından İspanya’da lisans eğitimi düzenlemek çok daha faydalı olacaktır.

İspanya’da lisans eğitimi alabilmek için Türkiye’deki Amerikan,İtalyan,Alman,Fransız liselerinden mezun olmuş olmak veya IB (uluslararası bakalorya) eğitimi almış olmak gerekmektedir. Bu program ve okullardan mezun olmamış öğrencilerin İspanya’da Selectividad sınavına girmesi gerekmektedir.

Selectividad sınavı iki bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde dil bilgisi,tarih ve başka bir Avrupa dili ve sosyal/fen bilimlerinden biri seçilmektedir. İkinci bölümde ise okunmak istenen bölüme göre 2 alan seçilir. Sınav haziran ayının sonunda açıklanır.Üniversiteler bölümler için kabul edecekleri minimum skoru açıklar ve öğrenciler bu puanlara göre üniversite başvurularını yaparlar.

İspanya’da lisans eğitiminde konaklama kampüs içi yurtlar,özel yurtlar ve öğrenci evleri olarak ayrılmaktadır.Kampüs içi yurtlar öğrenciler tarafından en çok tercih edilen konaklamalardır ve odalardaki kişi sayısı isteğe göre değişkenlik göstermektedir. Özel yurtlar üniversiteye genellikle toplu taşıma mesafesinde olan,tercihe göre oda içerisinde özel banyo da bulunan konaklamalardır. Öğrenci evleri ise öğrencinin isteğine göre ayarlanmakta olan,yurtlara göre daha özgür olan konaklama seçeneğidir.

İspanya’daki lisans programlarımız ve İspanya’da burs olanakları ile ilgili deneyimli danışmanlarımızdan bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.Ispanya da eğitim dili ingilizce olan birçok üniversite bulunmaktadır. Bu universiteler genelde çift diploma şansı sunan ve mezuniyet sonrasında hem ispanya dan hemde İngiltere den diploma sunan  okullarda vardır.

EduMap Yurtdışı Eğitim Danışmanlık ve Kariyer Merkezi olarak biz size nasıl destek olabiliriz?

• Öğrencimiz ve ailesi ile yapacağımız ilk görüşmede istenilen program ve bu program için gerekli yeterlilik düzeyini belirliyoruz.Ülke,üniversite ve burs seçeneklerini görüşüyoruz.
  • Üniversite tercihlerinin netleşmesi konusunda destek oluyor,tercih edilen üniversitelere göre gerekli evrakların düzenlenmesinde yardımcı oluyoruz. Bütün gerekli evrakların düzenlenmesinin ardından tercih edilen üniversitelere başvurunuzu yapıyoruz. Üniversite ile öğrenci arasındaki tüm iletişimi yürütüyoruz.
  • Öğrencimizin dil skoru yeterli değilse program öncesinde alınabilecek dil eğitimi seçeneklerini görüşüyor ve gerekli eğitim düzenlemelerini yapıyoruz.
  • Şartlı kabul alınması durumunda gerekli şartları yerine getirmek için yapılabilecekleri kararlaştırıyoruz.
  • Öğrencimizin tüm vize başvuru işlemleri uzman danışmanlarımız tarafından organize ediliyor ve vize alınması için gereken en uygun dosyayı hazırlamanıza yardımcı oluyoruz. Mülakat gerektiren bir vize süreci ise mülakata beraber hazırlanıyor,ön mülakat aşamasını beraber yapıyoruz.
  • Vize başvurusu onaylandıktan sonra planlanan gidiş tarihine göre konaklama, uçak bileti, havaalanı transfer ve seyahat sigortasını yapıyoruz.
  • Gidiş tarihinize göre öğrencimizin gideceği ülke,şehir ve uçuş organizasyonu ile ilgili oryantasyon yapıyoruz.
  • Program süresince ve sonrasında öğrencimiz ve ailesi ile iletişimimizi koparmıyor, desteğimize devam ediyoruz. Yurtdışında bulunulan süre boyunca ulaşılabileceği irtibat telefonlarını veriyoruz. Yurt dışındaki ofis ve temsilciliklerimizle de her zaman yanında oluyoruz

EDUMAP olarak anlaşmalı olduğumuz tüm Lise, Üniversite, Master, Pre-Master, College, Sertifika, Diploma, Dil Okulu, Yaz Okulu, Akademik yaz okulu, Pathway, Oxbridge, Foundation, A level, GCSE, IB, İnternational year one, programlarının tümünde ücretsiz danışmanlık hizmeti sunuyoruz.